Chcete se podílet na blogu? Napište mi.

Vítejte na největším českém blogu o životním stylu podle zásad Primal Blueprint.

Najdete tu články o jídle, půstech, pohybu, cvičení, spánku, stresu, sluněnění a dalších tématech souvisejících nejen s Primal, ale i Paleo, lowcarb, Ancestral Health (zdraví předků) a dalšími příbuznými tématy.

POZOR: Máte co říct k tématu Primal, paleo, ancestral health a chcete se podílet na tomto blogu? Napište mi.

Mikro tréninky skládání návyků

Skládání mikro tréninků na jiné návyky (aneb jak cvičit, aniž byste na to museli myslet)

Rozhodnete se víc hýbat a s nadšením se vrhnete do nějakého cvičení. Pár dní se držíte rozvrhu, po týdnu začnete zapomínat a po měsíci jste zase na tam, kde jste začali. Nadšení opadlo, pohyb zase chybí a jako „bonus“ ze sebe máte špatný pocit. Účinnější, než spoléhat jen na silnou vůli a počáteční nadšení, může být tzv. skládání návyků na sebe. Více v dnešním článku.

FODMAP bolest břicha

Kompletní průvodce FODMAP

Slyšeli jste někdy zkratku FODMAP? Většina lidí netuší, co to znamená, i když právě FODMAP můžou stát za jejich zažívacími potížemi typu plynatost, nadýmání, zácpa nebo průjem. Jestli se zdánlivě bez příčiny někdy potýkáte s těmito nepříjemnými stavy, je dobré o FODMAP něco vědět. Dnešní kompletní průvodce je výborným úvodem do tématu.

sádlo recept

Domácí sádlo a křupavé škvarky

Používáte v kuchyni sádlo, ale zatím jste se neodvážili sami si ho doma vyškvařit? Není to žádná věda a zvládne to každý. Snad vám dnešní článek dodá odvahu, abyste si sami mohli doma vyrobit voňavé sádlo s pořádnou porcí křupavých škvarečků k tomu.

doplňky stravy

Je třeba k živočišné stravě brát doplňky?

Nejrůznější doplňky stravy jsou pořád velmi oblíbené, a kdybychom měli dát na nejrůznější reklamy, museli bychom je denně brát po hrstech. Jsou ale vůbec potřeba? Nemůžeme se bez nich obejít, když jíme kvalitní stravu plnou vitamínů a minerálů?

covid děti riziko

Je covid nebezpečný pro děti?

Když jde o zdravotní úkony, je třeba vážit veškeré přínosy i rizika. Tím spíš, pokud jde o děti, které mají celý život před sebou. Švédský lékař a otec čtyř dětí Sebastian Rushworth v jednom ze svých posledních článků zvažuje možné přínosy a rizika očkování dětí proti covidu. Není to žádný zapřisáhlý odpírač očkování. Naopak, je velkým příznivcem tzv. medicíny založená na důkazech (evidence-based medicine) a ke každému tématu přistupuje se zaujetím vědce zkoumajícího danou věc ze všech úhlů pohledu. K čemu došel v otázce očkování dětí proti covidu? Převažují přínosy nebo rizika? Čtěte dál.

Nákup bez respirátoru

Jak jsem šel nakoupit bez respirátoru

Dnes se s vám chci podělit o čerstvou zkušenost z návštěvy obchodního řetězce bez respirátoru. Dozvíte se, co mě k tomu vedlo, jaké mi hrozily postihy a jak to nakonec dopadlo.

Rebarborové Poháry

Rebarborové poháry s vanilkovým krémem

Dostala se vám do ruky rebarbora a nevíte, jak s ní naložit? Tyhle rebarborové poháry určitě nezklamou. Vynikající dezert, který kombinuje kyselou rebarboru s jemným vanilkovým krémem.

ovoce zelenina trh

Jezte duhu: něčí náhodný výmysl

Už jste někdy slyšeli doporučení „jezte duhu“? Zní to jako fajn rada a když se to nepřehání, může to i dobře fungovat. Když ji ale vezmete za špatný konec, může nadělat víc škody než užitku. Brian Sanders nabízí střízlivý pohled na toto doporučení i na fungování celé nutriční vědy.

P:E Diet kniha

Recenze: The P:E Diet

Chcete jíst zdravě, ale nemůžete si vybrat mezi primal, paleo, lowcarb, vegetariánstvím nebo carnivore? Jste zmatení z přívalu informací pro i proti každému z těchto stravovacích stylů? Možná vás osloví P:E strava, známá také jako nízkoenergetická dieta, za kterou stojí lékař Ted Naiman. V knize The P:E Diet představuje nejen tento velmi praktický stravovací styl, ale i jednoduchý a účinný přístup ke cvičení. Tato zajímavá kniha má hodně co nabídnout.

příjem bílkovin

Čerstvý pohled na stravu s vyšším podílem bílkovin

Je strava s vyšším podílem bílkovin opravdu nebezpečná pro naše ledviny, kosti nebo střeva? Po pár letech, kdy si příjem bílkovin hlídal, Mark Sisson jejich podíl v jídelníčku zase zvýšil. Přečtěte si, co se dočetl z dostupných studií a proč většině lidí vyšší příjem bílkovin spíš pomůže.

  • Podporujeme:
  • Kategorie
  • Chcete dostávat upozornění na nové články e-mailem?

    Nechte mi svůj e-mail a jednou měsíčně dostanete upozornění na novinky na blogu. Jako malé poděkovaní vám pošlu 5dílný e-mailový kurz o tucích a cholesterolu, kde se dozvíte, proč jsou živočisné tuky zdravé, proč se nemusíte bát cholesterolu a další.

  • Nejnovější příspěvky