Začněte s lednovou výzvou rok 2019 zdravěji, s větší energií a méně kily.  Zjistit víc!

Dušená kapusta

Pamatujete si ještě tu rozhňácanou dušenou kapustu neurčité barvy plnou vody ze školní jídelny? Tak přesně takovou dnes vařit nebudeme. Tahle dušená kapusta je křupavá a hezky zelená i na talíři.


Dušená kapusta (Primal, Paleo, Lowcarb, Keto)

Typ jídla Hlavní chod
Klíčové slovo cibule, dušená, kapusta, recept, sádlo, špek
Doba přípravy 25 minutes
Doba vaření 20 minutes
Celková doba 45 minutes
Počet porcí 4

Suroviny

  • 1 hlávka kapusta
  • 4 cibule větší
  • 2-3 stroužky česnek
  • 2 ks kvalitní kolbása můžete nahradit anglickou nebo špekem
  • kousek špek
  • 1 lžíce sádlo
  • sůl
  • pepř

Postup

  1. Na špeku a sádle na střední výkon osmahněte na kostičky nakrájenou uzeninu, přidejte cibuli nakrájenou na půl kolečka a lehce osmahněte.

  2. Kapustu rozkrojte na čtvrtiny a vykrojte košťál. Každou čtvrtku podélně rozpulte a krájejte na nudličky.

  3. Přihoďte do hrnce, promíchejte a pod pokličkou nechte 2-3 minuty podusit.

  4. Přidejte sůl, pepř, rozmačkaný česnek, promíchejte a nechejte dusit asi 10 minut. Během té doby asi 3x promíchejte, aby se kapusta nepřichytla. Není třeba podlévat vodou (pokud jste nešetřili sádlem a špekem).

  5. Neduste ji moc dlouho, jinak ztratí barvu a tvar a vznikne vám beztvará, hnědá hmota. Taky se to dá jíst, ale když má kapusta ještě nějaký tvar a barvu, je to lepší 😉

  6. Nakonec, pokud je potřeba, ještě dochuťte solí a pepřem a můžete servírovat.

PS: Jako vždycky, budu rád, když napíšete, jak vám chutnalo 😉


Rádi byste přešli na Primal životní styl a nevíte jak začít nebo se bojíte, že to sami nezvládnete? Zarezervujte si nezávazný 30 minutový hovor, kde zjistíte, jak vám můžu jako kouč pomoct.

Mirek Kec
Jsem nadšený vyznavač Primal životního stylu, zapálený kuchař amatér a certifikovaný Primal Health Coach. Mým cílem je šířit informace o tomto jednoduchém a zdravém životním stylu, díky kterému můžeme předcházet a někdy i zvrátit spoustu neduhů dnešní doby jako je např. nadváha, chronická únava, cukrovka typu 2, výkyvy nálad nebo zažívací potíže.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • Kategorie
  • Chceš dostávat upozornění na nové články emailem?

    Pokud ano, nech mi svůj email a každé dva týdny dostaneš upozornění na novinky na blogu. Jako malé poděkovaní ti pošlu 5dílný emailový kurz o tucích a cholesterolu, kde se dozvíš, proč jsou živočisné tuky zdravé, proč se nemusíš bát cholesterolu a další.

  • Nejnovější příspěvky