Chcete se podílet na blogu? Napište mi.

Pizza placka bez ořechů

Primal pizza placka

Máte rádi pizzu? Upřímně, nevybavím si ani jediného člověka, který by ji nemiloval. Možná to bude tím, jak neuvěřitelně variabilní jídlo to je. Na krustu si prostě každý může naskládat přísady dle chuti. Jestli už se nějakou dobu stravujete podle nějakého low carb stylu, hádám, že jste taky hledali nějaký low carb/paleo/primal recept na pizza placku. A že jich je! Najdete recepty z méně obvyklých surovin (např. z květáku nebo špenátu), ale nejvíc jich asi bude s použitím mandlové mouky (ty bývají chuťově nejlepší – můj názor). Taky jsem dlouho hledal, až jsem narazil na recept z tzv. fathead těsta. To je těsto, kde základ tvoří většinou kombinace čerstvého sýru (např. Lučina) a nějakého pevnějšího sýru (třeba mozzarella nebo i eidam) v kombinaci s mandlovou moukou. Jelikož u nás občas jí strávník s alergií na ořechy, snažím se v receptech nahrazovat ořechové mouky jinými surovinami. No a tak vznikl i tento recept. Původně jsem místo banánové mouky používal psyllium, ale švagr mě přesvědčil, že s banánovou moukou je těsto prostě lepší. Díky Filipe 😉


Pizza placka bez ořechů (primal, lowcarb, bez lepku)


Typ jídla Hlavní chod
Klíčové slovo bez lepku, bez ořechů, fathead, lowcarb, pizza, primal, recept
Doba přípravy 10 minutes
Doba vaření 20 minutes
Celková doba 30 minutes
Počet porcí 4

Suroviny

  • 1 ks mozzarella bez nálevu
  • 2 lžíce lučina
  • 2 ks vejce střední
  • 4 lžíce banánová mouka
  • 4 lžíce tapiokový škrob
  • špetka soli

Postup

  1. Troubu předehřejte na 220 stupňů celsia.

  2. V hrnku smíchejte suché ingredience.

  3. Do misky vhodné do mikrovlnky natrhejte na kousky mozzarellu, přidejte lučinu a smíchejte. Dejte do mikrovlnky (600 W) asi na 45 sekund, potom promíchejte a znovu dejte na dalších 45 sekund. Po vytažení sýry pořádně smíchejte. Pokud to nejde vidličkou, použijte tyčový mixér.

    Odpůrci mikrovlnky můžou dát misku se sýry nad páru na sporák, rozehřát, a pak by to mělo jít hezky rozmíchat vidličkou nebo metličkou. Popřípadě to zkusit na pánvi.

  4. Do sýru přimíchejte obě vejce a míchejte, dokud se se sýrem nespojí.

  5. Potom vmíchejte suchou směs.

  6. Na plech vyložený pečícím papírem vylijte řidší těsto a rozprostřete do tenké vrstvy. Mělo by to snadno jít stěrkou. Nebojte se udělat hodně tenkou vrstvu těsta. Dá se to roztháhnout na celý velký plech.

  7. Dejte do trouby asi na 5 minut, potom vytáhněte a vidličkou propíchejte a zatlačte bubliny.

  8. Dejte péct na dalších 5-7 minut, dokud těsto nezezlátne. A placku máte hotovou.

  9. Pak už si na placku naskládejte, co chcete, a dejte péct na dalších asi 10 minut. Takhle vypadá jedna z mých variant.

Poznámky

Těsto je hodně pružné, ale pevné. Pokud si pizzu taky rádi přehnete a jíte rukou, tak tohle těsto budete milovat. Dobrou chuť!


PS: Jestli si ji upečete, budu rád, když do komentářů napíšete, jak vám chutnala 😉


Rádi byste přešli na primal životní styl hledáte podporu? Zarezervujte si nezávazný 30 minutový hovor, kde zjistíte, jak vám můžu jako kouč pomoci.

Mirek Kec
Jsem nadšený vyznavač Primal životního stylu, zapálený kuchař amatér a certifikovaný Primal Health Coach. Mým cílem je šířit informace o tomto jednoduchém a zdravém životním stylu, díky kterému můžeme předcházet a někdy i zvrátit spoustu neduhů dnešní doby jako je např. nadváha, chronická únava, cukrovka typu 2, výkyvy nálad nebo zažívací potíže.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • Kategorie
  • Chcete dostávat upozornění na nové články emailem?

    Pokud ano, nechte mi svůj email a každé dva týdny dostanete upozornění na novinky na blogu. Jako malé poděkovaní vám pošlu 5dílný emailový kurz o tucích a cholesterolu, kde se dozvíte, proč jsou živočisné tuky zdravé, proč se nemusíte bát cholesterolu a další.

  • Nejnovější příspěvky