Chcete se podílet na blogu? Napište mi.

Rychlá kakaová roláda

kakaová roláda

Znáte tu situaci, kdy zazvoní telefon a známí vám vesele sdělí, že za hodinu dorazí na návštěvu? Vy byste jim rádi nabídli něco dobrého ke kafíčku, ale na žádné velké pečení není čas? Právě pro takové chvíle se hodí tato super jednoduchá kakaová roláda.

Vykouzlíte ji za 30 minut (45 minut, když si hrajete se strakatou variantou) i s úklidem kuchyně.

Budete potřebovat jen pár základních surovin a pokud zrovna nemáte po ruce čerstvé ovoce na náplň, klidně můžete použít i mražené. Do dnešní strakaté rolády jsem třeba dal ostružiny z vlastní zahrádky, které jsme zamrazili loni v létě.

Do náplně jsou ideální nějaké sezónní bobuloviny výraznější chuti, jako třeba ostružiny, maliny, borůvky nebo jahody. Jestli vás napadne další varianta náplně, která výborně funguje, prosím, podělte se o svůj tip v komentářích pod receptem 😉

Sladidlo použijte, jaké vám vyhovuje nebo ho můžete vynechat úplně. Osobně do náplně s ostružinami dávám lžíci a půl kvalitního medu. Pro opravdu lowcarb variantu můžete použít třeba erythritol nebo xylitol.

kakaová roláda
5 from 1 vote
Tisknout

Kakaová roláda (primal, bez cukru)

Jednoduchý a rychlý dezert, který připravíte za půl hodiny i s pečením. A bude vám stačit jen pár surovin. Ideální, třeba když se ohlásí nečekaná návštěva. 

Typ jídla dezert
Klíčové slovo bez lepku, bez ořechů, kakao, ovoce, pečení, primal, tvaroh
Doba přípravy 15 minutes
Doba vaření 15 minutes
Celková doba 30 minutes
Počet porcí 15 kousků

Suroviny

Na těsto

  • 4 ks vejce
  • 1-2 lžíce kakaového prášku (dle chuti)
  • špetka soli

Na náplň

  • 1 kostka tučného tvarohu (nepoužívejte vaničkový, je moc řídký)
  • 1 hrnek ovoce dle chuti (např. borůvky, maliny, ostružiny, jahody …)
  • sladidlo (volitelně dle chuti a stravovacího stylu) (např. 1,5 lžíce medu, pár datlí, kousek datlové pasty, erythritol, xylitol …)

Postup

  1. Troubu předehřejte na 150 °C. Připravte si plech s pečícím papírem. 

    Tip: pokud chcete, aby měla roláda zajímavější texturu, papír namočte, zmuchlejte, vyždímejte a pak rozložte na plech.

  2. Vejce rozdělte na žloutky a bílky. V mixéru nebo ručně metličkou rozšlehejte žloutky.

  3. Přidejte kakaový prášek a šlehejte, dokud nevznikne husté lepkavé těsto.

  4. Z bílků se špetkou soli ušlehejte sníh. Ten vmíchejte do kakaového těsta.

    Tip: jestli chcete roládu strakatou, nejdřív smíchejte žloutky s bílkovým sněhem, vzniklé těsto rozdělte na dvě poloviny a do jedné přimíchejte kakaový prášek. 

  5. Pokud máte jednobarevné těsto, vylijte ho na plech vyložený papírem a pečte asi 12-15 minut.

    Tip: pro strakatou roládu nejdřív na plech vylijte jen žluté těsto. Zkuste tenkým pramínkem vytvořit nějaký vzor. Fantazii se meze nekladou – vlnky, žirafí kůže, cokoli 😉 

    Dejte žlutě těsto péct na 3-5 minut (jen aby těsto lehce ztuhlo). Pak plech vytáhněte, díry zalijte kakaovým těstem a uhlaďte do stejné výšky. Dejte péct na dalších 10 minut.

  6. Zatímco se těsto peče, pořádně rozmíchejte kostku tvarohu s ovocem a sladidlem (mělo by to jít metličkou).

  7. Po upečení těsto i s papírem stáhněte na mokrou utěrku a nechte vychladnout. 

  8. Potom namaže po delší straně náplní (na konci nechte pár centimetrů nenamazaných) a opatrně srolujte. Do podávání nechte v ledničce.

Poznámky

Tip: Pokud jako sladidlo použijete datle, je dobré je nejdřív nakrájet na malé kousky a v rendlíku na mírném výkonu s troškou vody zahřát. Hezky změknou a jdou pak líp rozmixovat.


Chcete bez námahy shodit přebytečná kila, být zdravější a mít spoustu energie? Zarezervujte si nezávazný 30 minutový hovor, kde zjistíte, jak vám můžu jako kouč pomoct. Nebo to můžete zkusit sami.

Mirek Kec
Jsem nadšený vyznavač Primal životního stylu, zapálený kuchař amatér a certifikovaný Primal Health Coach. Mým cílem je šířit informace o tomto jednoduchém a zdravém životním stylu, díky kterému můžeme předcházet a někdy i zvrátit spoustu neduhů dnešní doby jako je např. nadváha, chronická únava, cukrovka typu 2, výkyvy nálad nebo zažívací potíže.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • Kategorie
  • Chcete dostávat upozornění na nové články emailem?

    Pokud ano, nechte mi svůj email a každé dva týdny dostanete upozornění na novinky na blogu. Jako malé poděkovaní vám pošlu 5dílný emailový kurz o tucích a cholesterolu, kde se dozvíte, proč jsou živočisné tuky zdravé, proč se nemusíte bát cholesterolu a další.

  • Nejnovější příspěvky